Et skikkelig spill har selvsagt animerte spillfigurer ...
Animasjonen vi skal lage nå benytter seg av disse blokkene, de kommer fra Controller og Loops menyene. I menyen finner du de som on A button pressed og is A button pressed.
Vi endrer fra A til up. Koden vi legger inn i denne løkken vil kjøre kontinuerlig så lenge up knappen holdes inne (w).
Vi animerer ved hjelp av set mySprite image to blokken. Den endrer utseende på spilleren, men ellers ingen ting. Bruk galleriet til å finne de tre ferdiglagde bildene som viser figuren bakfra. Pass på å ta med en pause mellom bildene.
Høyre-klikk på den ytterste blokken i koden, og velg Duplicate. Da får du opp en kopi av hele kode-sekvensen.
Blokken vil være grå i starten, helt til du endrer fra up til down. Nå kan du endre bildene slik at de passer med den nye retningen figuren din går.
PS: Ønsker du et hint? Her kan du se hvordan den ferdige koden burde se ut.